Στην συνάντηση με τον Υφυπουργό ΕΣΠΑ Αλέξη Χαρίτση οι Γιάννης Σηφάκης και Θόδωρος Θεοδωρίδης αναφέρθηκαν στην ωριμότητα των έργων των οδικών παρακάμψεων και στην ανάγκη αποκατάστασης των συστηματικών αδικιών που έχει υποστεί η Πέλλα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις στο παρελθόν.
Οι αδικίες αφορούν:
Την απαράδεκτη «παραχάραξη» της Εγνατίας οδού (που αντί να περάσει από την πεδιάδα Πέλλα - Φλώρινα και μετά να κατέβει στην Καστοριά και μέσω σηράγγων στην Πίνδο να καταλήξει στην Ηγουμενίτσα αποφασίστηκε να διέλθει από Βέροια και Κοζάνη μέσω σηράγγων και στο Βέρμιο)
Την απένταξη από το προηγούμενο ΕΣΠΑ του μελετητικά ώριμου έργου των οδικών παρακάμψεων Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών, την απαράδεκτη αφαίρεση των 120 εκ. ευρώ από το έργο αυτό (που αποτελεί Εθνικό άξονα) και την χρησιμοποίηση τους για μια συλλεκτήρια οδό στην Θεσσαλονίκη.
Ο υφυπουργός αφού ανέφερε ότι κατανοεί πλήρως την αναγκαιότητα και την ανταποδοτικότητα του έργου και αφού στηλίτευσε τις πολιτικές αποφάσεις του παρελθόντος (για την αφαίρεση των 120 εκ ευρώ από το έργο), αναφέρθηκε στην οικονομική δυσκολία στο τομεακό σκέλος όσο αφορά τα οδικά έργα λόγω μεγάλου overbooking από εντάξεις στο προηγούμενο ΕΣΠΑ, υποσχέθηκε όμως ότι θα εξετάσει την πιθανή χρηματοδότηση του έργου είτε από το τομεακό πρόγραμμα είτε από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μεταφορών CEF. Ακόμη υποσχέθηκε να παρέμβει στην διαχειριστική αρχή του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας για να διερευνηθεί η δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας ή να έχει συνδυασμένη χρηματοδότηση.
Ο βουλευτής και ο Αντιπεριφερειάρχης δήλωσαν ότι θα παρακολουθούν από πολύ κοντά το θέμα και θα είναι σε συνεχή συνεργασία με το Υπουργείο για να χρηματοδοτηθούν το συντομότερο δυνατόν οι οδικές παρακάμψεις Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών.
Συζητήθηκε ακόμη η ανάγκη ολοκλήρωσης του άξονα Χαλκηδόνα - όρια Νομού Φλώρινας με την παράκαμψη της Σκύδρας και του τμήματος πάνω από την Έδεσσα προς Άγρα και Βρυττά καθώς και της κάθετης στην Εγνατία οδό (Έδεσσα – Νάουσα – Μέση Ημαθίας).
Ακόμη ο βουλευτής θα προσκομίσει άμεσα τα στοιχεία για την ένταξη και του προαστιακού σιδηροδρόμου μέσω Γιαννιτσών σε χρηματοδοτικό εργαλείο μετά την αναγκαία μελετητική ωρίμανση του με την εκπόνηση της οριστική μελέτης της γραμμής Άδενδρο - Χαλκηδώνα- Μουσείο Πέλλας - Γιαννιτσά - Σκύδρα και παράκαμψη προς Αριδαία.
Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο