Ο δήμος Πέλλας διοργανώνει τη Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2018 στις 19.00 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δημαρχείο, παρουσίαση - διαβούλευση του προγράμματος OPEN MALL- Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου με τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή παρέμβασης.
Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενίσχυση και τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται σε εμπορικές περιοχές.
Μια σειρά παρεμβάσεων θα αναβαθμίσει λειτουργικά και αισθητικά την περιοχή, θα βελτιώσει το επίπεδο ζωής των κατοίκων των Γιαννιτσών, παράλληλα θα οργανώσει την οικονομική δραστηριότητα με την υιοθέτηση και χρήση έξυπνων εφαρμογών.
Μέσω του προγράμματος θα γίνουν έργα ανάπλασης πεζοδρομίων, θα κατασκευασθεί ομοιόμορφο δίκτυο φωτισμού, θα αναμορφωθούν οι προσόψεις των καταστημάτων κ.α..
Τα ανοικτά κέντρα εμπορίου, είναι η απάντηση στους μεγάλους του εμπορίου και οι εμπορικοί σύλλογοι θέλουν χρηματοδότηση προκειμένου να στήσουν τα δικά τους ανοικτά εμπορικά κέντρα. Προϋπόθεση για την ένταξη του επενδυτικού σχεδίου αποτελεί το ποσοστό των συμβεβλημένων επιχειρήσεων και η χιλιομετρική απόσταση της οριοθετημένης περιοχής, η οποία θα οριστεί ως περιοχή «Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου». Ο οριοθετημένος χώρος του «Ανοικτού Εμπορικού Κέντρου» θα πρέπει να έχει συγκεκριμένες διαστάσεις. Ενδεικτικά (και όχι περιοριστικά) η συνολική επιφάνεια δεν πρέπει να υπερβαίνει το 1Km2.
Για να κατασκευαστούν θα πρέπει να συμβληθούν τουλάχιστον 50 επιχειρήσεις σε μια επιφάνεια που δεν θα ξεπερνά το ένα τετραγωνικό χιλιόμετρο. Όλα τα καταστήματα, όσο διαφορετικά και αν είναι θα διαθέτουν κοινή βιτρίνα. Επίσης, θα διαθέτουν κοινή πολιτική βάσει της οποίας θα δημιουργηθεί μία ενιαία κάρτα αγορών καταναλωτή ενώ θα διαθέτουν ψυχαγωγικές και πολιτιστικές χρήσεις.
Ενιαίες εμπορικές ενέργειες
Τα Ανοικτά Εμπορικά Κέντρα που θα δημιουργηθούν θα βασίζονται στη συμμετοχή των επιχειρήσεων μιας περιοχής (μελών των οικείων εμπορικών ή επαγγελματικών συλλόγων), σε ενέργειες/ δραστηριότητες στο πλαίσιο μιας ενιαίας πολιτικής ανάδειξης του εμπορικού κέντρου και εξυπηρέτησης των καταναλωτών.
Τέτοιες ενέργειες ενδεικτικά μπορεί να είναι:
▸ Χωροθέτησης και χαρτογράφησης των ανοικτών εμπορικών κέντρων σε συνδυασμό με τη δημιουργία σχετικών υποδομών
▸ Οργανωμένες ενέργειες μάρκετινγκ, όπως ενιαία κάρτα αγορών καταναλωτή (loyalty schemes) με πόντους αγορών ή και εκπτώσεις (στην οποία θα συμμετέχουν εμπορικά καταστήματα, καφετέριες, επιχειρήσεις στάθμευσης, παιδότοποι, κλπ.)
▸ Προώθηση, προβολή και επικοινωνία των επιχειρήσεων της εμπορικής περιοχής που συμμετέχουν στη δράση
▸ Δραστηριότητες που συνδυάζουν το αγοραστικό ενδιαφέρον με την ψυχαγωγία όπως street events, social events, κ.α.