Πρόσφατο δημοσίευμα στον ειδικό τύπο βγάζει τα Γιαννιτσά έξω από το κάδρο, καθώς το αναθεωρημένο πρόγραμμα δεν συμπεριλαμβάνει την πόλη στο πενταετές χρονοδιάγραμμα για παροχή αερίου σε νέες περιοχές.
Με αφορμή αυτή την αρνητική εξέλιξη, ο πρώην βουλευτής Πέλλας Γιάννης Σηφάκης, εκδήλωσε τη δυσαρέσκειά του για την εγκατάλειψη του έργου που είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, για το οποίο είχε και ο ίδιος καταβάλει προσπάθεια, προκειμένου να εγκριθεί. Ακολουθεί αναλυτικά η δήλωσή του.
Πίσω…ολοταχώς!!! Έξω και τα Γιαννιτσά από το πρόγραμμα του φυσικού αερίου ενώ είχε πλήρη ωριμότητα και χρηματοδότηση
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε εντάξει όχι μόνο τα Γιαννιτσά αλλά και Έδεσσα, Σκύδρα και Αριδαία στον σχεδιασμό του φυσικού αερίου
Η ΡΑΕ μετά την υποβολή του νέου 5ετούς προγράμματος από την ΔΕΔΑ και την υποβολή χρονοδιαγράμματος απένταξε τα Γιαννιτσά, την Βέροια και όλη την Πελοπόννησο από το πρόγραμμα φυσικού αερίου.
Να σημειωθεί ότι τα Γιαννιτσά ήταν ενταγμένα στις 6 πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας για τις οποίες είχε εξασφαλιστεί το σύνολο της χρηματοδότησης για την διανομή φυσικού αερίου ( ένταξη στα ΕΣΠΑ, χρηματοδότηση τμήματος της επένδυσης από την Περιφέρεια και ίδια συμμετοχή της ΔΕΔΑ).
Όλοι θυμούνται ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο είχε εξασφαλίσει την ένταξη και χρηματοδότηση της κατασκευής της διανομής φυσικού αερίου στα Γιαννιτσά αλλά αποφάσισε το 2016 την αύξηση του αριθμού των εξόδων φυσικού αερίου από τον ΤΑΠ από τρείς (που προβλέπονταν στην αρχική σύμβαση) σε πέντε ορίζοντας έξοδο από τον ΤΑΠ με αποσυμπιεστή στο Άσπρο Σκύδρας ώστε να τροφοδοτηθούν με φυσικό αέριο και Έδεσσα, Σκύδρα, Αριδαία και Νάουσα. Ακόμη προοπτικά να συνδεθούν με αγωγό και τα Γιαννιτσά και η Βέροια που είχαν εγκριθεί να τροφοδοτηθούν με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ( CNG) μέσω αποσυμπιεστή έξω από τις πόλεις.
Αφήνουν παράθυρο σε ιδιώτες να διεκδικήσουν από την ΡΑΕ (εφόσον τους συμφέρει) έγκριση για την κατασκευή του δικτύου και στα Γιαννιτσά με προφανείς επιπτώσεις στην τιμή του φυσικού αερίου για τον τελικό καταναλωτή.
Ακόμη αποφάσισαν την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και ΔΕΔΑ την ίδια στιγμή που όλη η υφήλιος επανασχεδιάζει (με βάση και την εμπειρία από την υγειονομική κρίση) την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υποδομών.
Η εξέλιξη αυτή είναι απολύτως αρνητική για την Πέλλα απομακρύνοντας την από την ένταξη στον απολύτως αναπτυξιακό πόρο του φυσικού αερίου.
Προσωπικά με θλίβει καθόσον πηγαίνει χαμένη η μεγάλη προσπάθεια που και προσωπικά κατέβαλα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο για την χρηματοδότηση του έργου διανομής των Γιαννιτσών ( που είχε εξασφαλιστεί πλήρως όπως προανέφερα) αλλά και την επέκταση του φυσικού αερίου στους οικισμούς της Έδεσσας, Σκύδρας και Αριδαίας για οικιακή χρήση καθώς και στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις μεταποίησης, τα θερμοκήπια και τα ξενοδοχεία καθώς και σε άλλες ενεργοβόρες εγκαταστάσεις.
Συγκεκριμένα είχαμε αποφασίσει:
• Την πλήρη ένταξη και χρηματοδότηση της διανομής φυσικού αερίου στα Γιαννιτσά και ήταν έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης.
• το 2016 την έξοδο από τον ΤΑΠ στο Άσπρο η οποία δεν προβλεπόταν από την αρχική σύμβαση του ΤΑΠ επί των προηγούμενων κυβερνήσεων ( αυξάνοντας των αριθμό των εξόδων από τρείς σε πέντε).
• Την ολοκλήρωση προμελετών και για Έδεσσα, Σκύδρα, Αριδαία και Νάουσα που μαζί με την μελλοντική σύνδεση από το Άσπρο και των έργων που θα είχαν προηγηθεί σε Γιαννιτσά και Βέροια είχαν καταλήξει σε βιώσιμα αποτελέσματα με πλήρεις κοστολογήσεις.
• Είχα επισκεφθεί μαζί με στελέχη της διοίκησης της ΔΕΔΑ όλους τους Δημάρχους της Πέλλας και τους παραγωγικούς φορείς με μεγάλη σύσκεψη στο Επιμελητήριο ωριμάζοντας πλήρως τον σχεδιασμό.
• Συμμετείχα στην προμελέτη της όδευσης του αγωγού προς Έδεσσα, Σκύδρα, Αριδαία και Νάουσα μαζί με το τεχνικό δυναμικό της ΔΕΔΑ.
• Προκαλέσαμε αρκετές συσκέψεις με Υπουργούς, προέδρους ΔΕΠΑ, ΔΕΔΑ και ΔΕΣΦΑ για τον αποσυμπιεστή στο Άσπρο Σκύδρας.
Η τροφοδοσία της Πέλλας με φυσικό αέριο είναι απόλυτα αναγκαία προκειμένου να μειωθεί το κόστος της θέρμανσης των νοικοκυριών σε μια περιοχή με 7 μήνες χειμώνα, να βελτιωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Πέλλας, να μειωθεί το κόστος λειτουργίας σε βιομηχανίες, βιοτεχνίες, θερμοκήπια και ξενοδοχεία.
Η κυβέρνηση της ΝΔ βάλθηκε να επιστρέψει την Πέλλα πίσω…. ολοταχώς στην πλήρη απουσία από όλους τους Εθνικούς σχεδιασμούς όπως άλλωστε έκανε επί δεκαετίες. Δεν έχουν ούτε ιερό, ούτε όσιο…
Μετά την παραπομπή στις …Ελληνικές καλένδες των οδικών παρακάμψεων Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών, την κατάργηση της Πανεπιστημιακής σχολής στην Έδεσσα και των σχολών για αποφοίτους ΕΠΑΛ, την εγκατάλειψη της ώριμης ένταξης σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών με παράκαμψη προς Αριδαία, την εγκατάλειψη (όπως φαίνεται) ή την επιβράδυνση της μελέτης και κατασκευής της συνοριακής εξόδου από τους Προμάχους (πλήρως εγκεκριμένης και χρηματοδοτημένης), της ουσιαστικής εγκατάλειψης των αγροτών στην τύχη τους, ήρθε και η απένταξη της Πέλλας από το φυσικό αέριο…
Καλώ την κοινωνία της Πέλλας σε επαγρύπνηση και αντίδραση. Δεν πρέπει να περάσει η καταστροφή και η οπισθοδρόμηση. Να μην πάνε χαμένες οι προσπάθειες των προηγούμενων χρόνων. Να μην έλθουμε ξανά σε λίγα χρόνια και να ξεκινάμε πάλι από το μηδέν.