Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του δημάρχου Πέλλας κ. Γρηγόρη Στάμκου με τους προϊστάμενους της Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας κ.κ. Θωμά Μπαχαράκη και Νικόλαο Αγγελίδη, την Πρόεδρο της Α’βάθμιας Σχολικής Επιτροπής κ. Ιωάννα Ζαφειρίου, τον Πρόεδρο της Β’βάθμιας Σχολικής Επιτροπής και Αντιδήμαρχο κ. Κων/νο Μπαλτζίδη και τον Πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας κ. Πέτρο Σεραίδη.
Στη σύσκεψη συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στο άνοιγμα των σχολικών μονάδων και στην ετοιμότητα Δήμου και Εκπαίδευσης προκειμένου η έναρξη της σχολικής χρονιάς να γίνει με ασφάλεια για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ο δήμαρχος ενημέρωσε αναλυτικά τους προϊστάμενους για τις ενέργειες των υπηρεσιών του δήμου ενόψει της επαναλειτουργίας των σχολείων.
«Η σχολική χρονιά που ξεκινάει σε λίγες μέρες αναμένεται να είναι ιδιαίτερη λόγων των πολλών και αναγκαίων μέτρων που θα εφαρμοστούν στα σχολεία μας για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού. Όλο αυτό το διάστημα οι υπηρεσίες του δήμου και οι αιρετοί συνεργάτες μου εργάζονται με εντατικούς ρυθμούς για το άνοιγμα των σχολείων με απόλυτη προτεραιότητα στην προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών. Για το λόγο αυτό, απολυμάναμε όλους τους αύλειους χώρους, τους παιδικούς σταθμούς, συνεχίζουμε τις εργασίες συντήρησης και ελαιοχρωματισμού όπου απαιτείται, αναμένουμε έως αύριο τις μάσκες από την ΚΕΔΕ, ενώ έχει γίνει ήδη προμήθεια ηλεκτρονικών θερμομέτρων για την καθημερινή θερμομέτρηση μαθητών και εκπαιδευτικών. Επιπλέον, ολοκληρώσαμε ταχύτατα το διαγωνισμό και τη διαδικασία πρόσληψης 85 καθαριστριών, έτσι ώστε τα σχολεία μας να καθαρίζονται εντατικά και με σχολαστικότητα. Έχοντας να αντιμετωπίσουμε ένα πρωτόγνωρο πλαίσιο επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων, οι αιρετοί συνεργάτες μου και οι υπηρεσίες μας είναι πανέτοιμοι για ό,τι προκύψει», δήλωσε ο δήμαρχος Πέλλας Γρηγόρης Στάμκος.
Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και η Τομεακή Επιτροπή Πέλλας του ΚΚΕ
Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, μετά και τις εξαγγελίες για την έναρξη των μαθημάτων στις 14 Σεπτεμβρίου, συνεχίζουν να μην παίρνουν ουσιαστικά μέτρα προκειμένου να εξασφαλιστεί το άνοιγμα των σχολείων με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ενώ βρισκόμαστε μπροστά στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, τα υγειονομικά πρωτόκολλα έχουν μετατραπεί σε λάστιχο. Πολλές από τις οδηγίες του ΕΟΔΥ που αφορούν τα σχολεία, βρίσκονται τουλάχιστον εκτός πραγματικότητας! Ιδιαίτερα στο νομό Πέλλας μετά και τα κρούσματα κορονοϊού σε μεγάλες βιομηχανίες κονσερβοποιίας καθώς και σε προσωπικό των σχολείων πριν ακόμα ξεκινήσει η λειτουργία τους, η ανησυχία που επικρατεί σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι μεγάλη και δικαιολογημένη.
Η κυβέρνηση συνεχίζει να αρνείται να ικανοποιήσει τις διεκδικήσεις, που εδώ και μήνες, εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με τις ενώσεις γονέων, έχουν αναδείξει σε σχέση με την εξεύρεση σχολικών αιθουσών, την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια και οι μαθητές να βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα αναφέρουμε κάποια ενδεικτικά παραδείγματα από την κατάσταση που επικρατεί στις σχολικές μονάδες του νομού:
• Στα μεγάλα σχολεία του νομού θα λειτουργήσουν τμήματα με πάνω από 20 μαθητές (σε αντίθεση με τις προτάσεις των επιστημόνων για 15μελή τμήματα) , γεγονός που ακυρώνει στην πράξη τα μέτρα για μη συνωστισμό-συγχρωτισμό.
• Σε πολλές περιπτώσεις τα σχολικά κτίρια είναι ακατάλληλα, αφού υπάρχουν μικρές αίθουσες, ελλιπής αερισμός, μικρές αυλές, κοντέινερ (για παράδειγμα το Μουσικό Γιαννιτσών).
• Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση με τους παιδικούς σταθμούς όπου θα φοιτήσουν πολύ λιγότερα παιδιά από τις ανάγκες που υπάρχουν, καθώς και στα ΚΔΑΠ όπου για το Δήμο Πέλλας από 50 παιδιά πέρυσι θα παρακολουθήσουν μόλις 20, στο Δήμο Έδεσσας θα υπάρξει μείωση 40%, ενώ παρόμοια είναι η κατάσταση στο Δήμο Αλμωπίας και Σκύδρας.
• Όσον αφορά το προσωπικό καθαρισμού στην πλειοψηφία του θα είναι 3ωρης απασχόλησης, γεγονός που δεν καλύπτει ούτε στο ελάχιστο τις ανάγκες υγιεινής και ασφάλειας των σχολικών μονάδων, ιδιαίτερα εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας. Για παράδειγμα στο Δήμο Πέλλας υπάρχουν 20 μόνιμες καθαρίστριες και 85 με σύμβαση ορισμένου χρόνου( από τις οποίες οι 47 είναι 3ωρες), ανάλογα είναι τα στοιχεία και στους υπόλοιπους Δήμους του νομού.
Στα παραπάνω ερωτήματα οφείλουν η Κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας να απαντήσουν τόσο με σαφήνεια όσο και με τρόπο που να μη διακινδυνεύεται καθημερινά η υγεία των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Αυτή η στάση της κυβέρνησης είναι που τροφοδοτεί διάφορες «ψεκασμένες» και ανορθολογικές θεωρίες.
Αποδεικνύεται καθημερινά πως η Παιδεία και Υγεία του λαού δεν είναι «επιλέξιμες δαπάνες»! Για αυτό και επιμένουν να μη δίνουν ούτε μισό ευρώ από τα 70 δις που θα μπουν στα ταμεία, αλλά να τα κάνουν δώρο στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.
Καλούμε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς να αγωνιστούν και να διεκδικήσουν:
•Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί τους 15, το πολύ, μαθητές ανά τμήμα.
• Εδώ και τώρα να γίνει Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, για όλα τα κενά σε όλες τις ειδικότητες, χωρίς αποκλεισμούς από τους πίνακες.
• Τουλάχιστον ένας επιπλέον δάσκαλος στη διάθεση κάθε Δημοτικού. Αντίστοιχη διάθεση εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των εκτάκτων αναγκών. Στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αντίστοιχου αριθμού Νηπιαγωγών για τις ανάγκες της Προσχολικής Αγωγής.
• Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Κατάργηση εδώ και τώρα του απαράδεκτου θεσμού των ΑΜΩ και των 3μηνιαίων αναπληρωτών. Κατάργηση του ν. 4692/20 της Κεραμέως και του νόμου Γαβρόγλου.
• Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου. Κανένας αποκλεισμός μετανάστη/ριας.
• Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων με το αντίστοιχο προσωπικό συνοδείας και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.
• Ουσιαστική προστασία των εργαζομένων στην εκπαίδευση που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
• Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την επαρκή προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κλπ.)
• Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.
• Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
Τομεακή Επιτροπή Πέλλας του ΚΚΕ
Αντίστοιχη ανακοίνωση εξέδωσε και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Πέλλας
Η νέα σχολική χρονιά θα είναι ιδιαίτερη και με πολλές δυσκολίες. Τα παιδιά μας θα βιώσουν μια διαφορετική πραγματικότητα στα σχολεία λόγω της πανδημίας.
Η Διοίκηση Του Εργατικού Κέντρου Πέλλας εύχεται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς Καλή Σχολική Χρονιά με Υγεία , Δύναμη και Αισιοδοξία!
Όμως θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι:
Οι προτάσεις γονιών και εκπαιδευτικών για το σχεδιασμό ανοίγματος των σχολείων με μικρότερο αριθμό μαθητών στην τάξη και με τις δεδομένες συνθήκες που υφίστανται στα σχολικά συγκροτήματα στη χώρα μας, έπεσαν στο κενό.
Αντίθετα προς τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, προς την πρακτική άλλων ευρωπαικών χωρών, η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας προχώρησε στην αύξηση των μαθητών ανά τμήμα (έως 25 μαθητών στην Πρωτοβάθμια και έως 27 στη Δευτεροβάθμια, )5 όπου η απόσταση μεταξύ τους δεν ξεπερνά τα 20-30cm. Το μέτρο της απόστασης δηλαδή ΔΕΝ θα ισχύσει στα σχολεία ενώ οποιουδήποτε άλλου πρέπει με «ευλαβική προσήλωση» να τηρούμε αποστάσεις άνω του 1,5 μέτρου. Υποκαθίσταται από τις μάσκες που αντιμετωπίζονται ως πανάκεια, αλλά μόνο για τα σχολεία(!) αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά ότι η Δημόσια Παιδεία όχι μόνο δεν αποτελεί προτεραιότητα αλλά αντίθετα τη θεωρεί ένα οικονομικό βάρος το οποίο μεθοδικά προσπαθεί να περικόψει περαιτέρω.
Η πανδημία ανέδειξε με τον πλέον καθαρό τρόπο όλες τις αδυναμίες και τα χρόνια προβλήματα της Παιδείας στη χώρας μας. Οι ελλείψεις της Σχολικής στέγης, οι αίθουσες κλουβιά και τα κοντέινερ που στοιβάζονται τα παιδιά, οι «πατέντες» που εφευρέθηκαν για να τα χωρέσουν όλα με το μικρότερο δυνατό κόστος βγάζουν στην επιφάνεια τους χειρότερους εφιάλτες μας.
Οι πρόχειρες και προσωρινές «λύσεις», οι «λύσεις ανάγκης», διαιωνίζουν τα προβλήματα. Στο τέλος δημιουργούνται μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι λύνουν. Σήμερα, σε συνθήκες πανδημίας, οι «λύσεις» αυτές έχουν ανυπολόγιστες συνέπειες, όχι μόνο στην εκπαίδευση των παιδιών μας αλλά και στην δημόσια υγεία.
Οι εργαζόμενοι- γονείς Απαιτούμε :
Ø Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 15 ανά τμήμα για παιδαγωγικούς/εκπαιδευτικούς λόγους αλλά και υγειονομικούς, ανεξαρτήτως πανδημίας.
Ø Πλήρης στελέχωση των σχολείων με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό από την πρώτη ημέρα.
Ø Η καθαριότητα των σχολείων αποτελεί πάγια και διαρκή ανάγκη και πρέπει να καλυφθεί με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη απασχόληση και όχι με 3ωρα
Ø Ένας μαθητής ανά θρανίο όσο διαρκεί η πανδημία. Eξέρευση νέων αιθουσών (ακόμα και με την ενοικίαση προσωρινά χώρων )
Ø Ανέγερση άμεσα νέων σχολικών μονάδων σύγχρονων προδιαγραφών. Τέρμα στην στέγη σε κοντέινερ (όπως συμβαίνει με το μουσικό σχολείο Γιαννιτσών)
Είναι ανάγκη να ξεκινήσει άμεσα ένας σοβαρός διάλογος για την αναβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας στη χώρα και τον εκσυγχρονισμό των σχολείων των παιδιών μας με μακροπρόθεσμο και οραματικό σχεδιασμό. Ας γίνει η πανδημία αφορμή να συζητηθούν και να δρομολογηθούν προς επίλυση τα χρόνια προβλήματα των σχολειών μας.
Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Πέλλας